Verhalen van medewerkers
Lees je hier….
Lotte doet onderzoek naar de effecten van voor- en vroegschoolse educatie (vve)
Sinds september werkt Lotte, naast het lesgeven, aan een onderzoek naar de invloed van vve op de basisscholen Kogerveld, de Gouw en de Spiegel. Het onderzoek richt zich op het effect van vve bij de taal- en cognitieve ontwikkeling van kinderen en de effecten van vve binnen een school in vergelijking met de kinderopvang.
Kim is kleuterjuf op de Komeet
Na meerdere uitstapjes naar verschillende groepen in het basisonderwijs, is Kim sinds vier jaar werkzaam als kleuterjuf op basisschool de Komeet in Krommenie. Een bewuste keuze van Kim. “Het mooiste van werken met kinderen is dat ze zich zo veilig voelen om alles te vertellen en dat je een band opbouwt die heel sterk is”.
De Dorpsakker: een school vol meesters
Op basisschool de Dorpsakker in Assendelft werkt een bijzonder team, bestaande uit even veel meesters als juffen. Deze samenstelling is uniek, omdat het niet vaak voorkomt dat een school zoveel mannelijke leerkrachten in dienst heeft. Daniel: “Soms lopen er wel tien meesters rond in de school”.
Van jurist naar leerkracht
Jarenlang werkte Yvette in het bedrijfsleven als jurist en later als compliance officer in de commerciële wereld. Geïnspireerd door Merel van Vroonhoven, voormalig bestuurder en later omgeschoold als leerkracht, zette ook Yvette de eerste stap richting het onderwijs.
Fezila geeft het nieuwe vak Burgerschap op de Voorzaan
We zitten in het begin van het nieuwe schooljaar van 2024-2025 als we vakdocent Fezila spreken. Fezila start nieuw met het vak Burgerschap voor groep 3 tot 8 op de Voorzaan, locatie Vissershop. Samen met 2 andere Talentiko vakdocenten: Heleen geeft aan dezelfde groepen burgerschaples op locatie Haven en collega Anne werkt met de kleuters op beide locaties.
Sarah geeft bewegingsonderwijs op De Kernschool
Na haar stage op één van de scholen bij Zaan Primair is Sarah gebleven. Na de ALO is ze fulltime aan de slag gegaan als vakleerkracht bewegingsonderwijs. Sarah werkt nu op De Kernschool, een school voor nieuwkomers.
Jasmijn koos bewust om in dienst te komen bij Zaan Primair
Na de Pabo wist Jasmijn (2001) nog niet op welke school ze wilde werken. Daarom koos Jasmijn ervoor om na haar opleiding bij een detacheringsbureau te starten. Ze wilde zich nog oriënteren.
Van manager naar leerkracht op De Kernschool
Ilse (54) werkte voordat ze bijna twee jaar geleden als leerkracht startte, als manager in het bedrijfsleven. Het werken met kinderen sprak haar altijd al aan…